Een warme training

Het was een bijna gewone week deze week. Afgezien van een verkoudheid in het afgelopen weekend dus. En die zorgde ervoor dat mijn planning weer in het slop zat. Ik ben dus twee keer wezen trainen deze week, donderdagavond cardio bij Health City en vrijdag een training met Pedro.

Warme vrijdag

bonnetjeHet helpt niet als je moet beginnen met veertien burpees vanwege een lichte gewichtsstijging. Het eerste zweet. Sky Health heeft geen air conditioning en het is niet echt koel geworden op deze derde verdieping. Na de burpees gaan we kickboksen, knie, kick dus tegen twee kussens die Pedro aan zijn onderarmen heeft. En het mag hard. Nog meer zweet. Een grote bal tegen de muur, hij mag maar 1x stuiteren. Bij meer stuiteren én over de lijn stappen volgt de straf: een burpee, daar trap ik maar drie keer in. De volgende serie gaat foutloos. En het wordt alsmaar warmer. Nog meer kickboksen, nu alleen kick en het gaat hard. Ik vind het namelijk ook leuk. Vijftien squats, een dik touw dertig seconden op en neer bewegen (geloof me, valt tegen) en vijftien jumpsquats. Die bal weer, opgooien, 1x stuiteren en vangen, ik ben al voorbereid op burpees en ze hoeven niet. Nog meer zweet, in de mate dat ik de zweetdruppels over mijn rug voel lopen. Tegen de tijd dat we aan de drie kwartier zitten gaat zo’n beetje mijn kaarsje uit. Ik mag met mijn voeten in de beugels, omdraaien en dan een plank in de lucht maken. Die plank gaat nog wel, mijn knieën naar me toe trekken gaat 1x, daarna zak ik – letterlijk – in. Er volgen nog een paar pogingen, maar het blijft bij 1x. Volgende keer weer (joehoe Pedro!), want ik vind het stiekem wel leuk, en dan wat meer keren die knieën intrekken. Het is een goede oefening voor de buikspieren.

Het bonnetje

Na de wandeling naar Health City mag ik een leuker bonnetje dan volgende week op de app zetten: 82,4 kg. Zeven burpees volgende keer, ik wacht met smart op het moment dat Pedro de burpees mag gaan doen.

Het doel

Het is er nog wel, maar ik schuif het op: per 25 augustus moet het voor mij weer 78 kg zijn. Het doel van deze week was afvallen en dat heb ik dus wel gehaald, maar helaas wel wat minder dan mijn bedoeling was.

Totaal: 2 jaar, 16 dagen.

3 reacties op “Een warme training

  1. Pingback: Over doelen en sleetjes - Ali

  2. ik begrijp het al voor september…. heel veel vis en heel veel groente en fruit…… vind ik ook niet erg. Mosselen mag, maar de a la bloeb zal ik voor je annuleren bij de ober. ik zal de franse zin hiervoor vast opzoeken en opschrijven. Ons doel: veel lopen, zwemmen en dus …..lekker eten maar niet aankomen.

Geef een reactie