Nieuwe week, dag 3

Tien dagen bezig met een koolhydraatarm dieet. Wellicht tijd voor een kleine evaluatie.

Wat heb ik uitgevonden?

Dat geitenkaas lekker is. Ik liep er altijd aan voorbij want ik vond het maar een rare witte kaas en nu blijkt het dus erg lekker te zijn. Walnoten – die ik ook erg lekker blijk te vinden – erbij, en het is genieten.

Is het lastig?

Eigenlijk niet. Ik moest er even in komen en drie keer de recepten checken, maar nu doe ik het blindelings en varieer ik heel veel in de recepten. Dat ik ’s avonds even de keuken in moet duiken om de lunch van de volgende dag voor te bereiden, neem ik maar voor lief. Dat liever dan ’s ochtends.

Wat is er nieuw?

Mijn planning is verbeterd. Vroeger wist ik een beetje wat ik de week erop zou eten, nu plan ik het zo dat er voldoende variatie in zit. Ontbijt beurtelings kwark met walnoten, met muesli, met zonder, gekookt ei, roerei, etc., lunch met kip, tonijn, geitenkaas, eieren, ook weer etc.

Mis ik koolhydraten?

Het is af en toe lastig. Zoals gisteravond, dan zit je met zijn allen bij een Chinees en wil ik even wat te knabbelen en denk ik: koolhydraten. Voordeel van de Chinees: je kan kiezen of je rijst, nasi of bami erbij wilt en dat nam ik dit keer dus niet.

En drank?

Weinig koffie, veel thee, veel water, spa rood om het af te wisselen, nog meer water, thee en ga zo maar door. Het wijntje heb ik maar even laten staan, ik wil niet eens weten hoeveel koolhydraten daarin zitten.

Werkt het?

Nou, blijkbaar wel, ik voel me er goed bij en ik ben afgevallen. Zoveel dat ik er in deze tweede week fanatieker van ben geworden. Nu oppassen dat ik niet doorschiet in mijn enthousiasme.

Totaal: 10 dagen

1 thought on “Nieuwe week, dag 3

Geef een reactie