Over voeding, trainen en slapen

smileyHet zal de eerste keer niet zijn, het zal ook de laatste keer niet zijn, maar ik ben vanochtend niet naar de sportschool gegaan. Het streven was er, gisteravond ben ik – met opzet – redelijk op tijd naar bed gegaan. Vanochtend ben ik op tijd eruit gekomen en heb zelfs de wekker gezet. Vervolgens ben ik koffie gaan drinken, heb ontbeten – kwark, bessen, aardbeien, havermout – en heb vervolgens niets gedaan. Om een uur of half elf heb ik besloten om gewoon niet te gaan. Ik had er geen zin in, daar kwam het eigenlijk op neer. En ik weiger me schuldig te gaan voelen.

Training deze week

Afgelopen week ben ik vier keer in de sportschool geweest en komende week wordt het dus drie of misschien zelfs twee keer. Dat ligt er even aan. Morgen gaat die sporttas mee richting werk en daarna ga ik naar de sportschool. Dinsdag ga ik bowlen, woensdag ga ik naar toneel. Dan moet ik er donderdag even over nadenken of ik richting sportschool ga. Dat ligt er helemaal aan hoe ik me tegen die tijd voel. Is het te veel, dan is het teveel. Ik heb mijn ontspanning ook nodig.

Voeding + sport + slapen

Het is niet alleen de sport die voor afvallen zorgt, het is ook de voeding, zoals Pedro altijd zegt. Eén week streng zijn tegen mezelf, een week 1 er tegenaan gooien, zelfs al deed het gemis van fruit pijn, niet teveel tussendoor snoepen, en hop, Ali is 1,2 kg afgevallen. Zorgt ervoor dat ik deze week maar even doorzet, behalve dan met die aardbeien en bessen in mijn kwark. Te lekker. Waar ik ook aan ga werken, of liever gezegd aan ga slapen, zijn mijn slaapuurtjes. Ik slaap de ene nacht ononderbroken, de volgende nacht ben ik er drie keer uit, de nacht daarna lig ik er gewoon te laat in. Het breekt me op aan het eind van de week, dus daar ga ik wat aan doen. Ook daarom had ik vanochtend mijn wekker gezet, op zondag uitslapen betekent steevast zondagavond niet slapen. We zullen het zien aan het eind van de week.

Totaal: 2 jaar, 39 dagen, 81,9 kg. De foto heb ik eerder gebruikt en wel hier.

2 reacties op “Over voeding, trainen en slapen

  1. Wij volgen hier thuis de richtlijnen uit Diabetes type 2? Maak jezelf beter. Geschreven door Hoenderdos, diëtiste en Pijl, internist en hoogleraar diabetologie. Mijn man zat op het randje van diabetes 2. Zowel voeding, als beweging, komen daarbij aan bod. En goed slapen. Gevolg: meer energie en verlies van vetweefsel en aanmaak van spieren. Afvallen gaat langzaam omdat de spieren toenemen. Onze beweging is lang niet zo extreem als die van jou, maar werkt wel. Snoepen en snacken doen we nauwelijks, maar we eten wel heel lekker. Misschien eens lenen uit de bieb?

Geef een reactie