Over variatie in sport

Ik beken het maar meteen: mijn gewicht is weer omhoog. Ik zit nu op 80,6 kg. Eerst snapte ik er niets van, toen herinnerde ik me de bus Pringles en de wijntjes van afgelopen week. Toch maar weer wat strenger zijn? Bert tilt er niet zo zwaar aan, die kijkt naar de andere cijfers. Toch ben ik weer wat geruster als ik wat minder weeg.

Body Step

Ik had er al meer aan zitten denken om wat variatie aan te brengen in mijn training. Deze week is het dan eindelijk gelukt, ik heb een les Body Step meegedaan. Conclusie: leuke les, best wel te doen, maar wel wennen. Het gaat in een behoorlijk tempo, met als gevolg dat ik elke keer achter loop. De lerares gaf voldoende alternatieve oefeningen voor als iets niet lukte.

Nu moet ik even doorzetten. De lerares zei namelijk ook dat je het minstens drie keer moet doen voor je eraan gewend bent en dat is iets wat ik ook van andere mensen heb gehoord.

Weekschema

Dus het is gelukt. Eindelijk Body Step gedaan. Ik heb dus nu op vrijdag een training met Bert, op zondag kan ik dan cardio doen of het krachtschema van Pedro waar ik ook nog steeds mee werk. Dinsdag is dan voor Body Step of wellicht in de toekomst weer bowlen. Ik hoorde afgelopen week van mijn bowlmaatje dat we misschien weer ‘s avonds kunnen bowlen en dan kan ik weer meedoen.

Totaal: 1 jaar, 255 dagen

Geef een reactie